Kierownik informatyki wykonuje szereg zadań, które niejednokrotnie różnią się od siebie. Musi więc radzić sobie w zmiennym środowisku pracy oraz umieć rozmawiać z bardzo różnymi ludźmi. Wymaga się od niego, aby z jednej strony miał opanowane kompetencje związane z zarządzaniem zespołem, a z drugiej strony również z zarządzaniem projektem całościowo. Nie straszne więc muszą być mu: sporządzanie dokumentacji, raportowanie wszelkim zainteresowanym osobom czy rozwiązywanie pojawiających się trudności w bardzo sprawnym trybie. Z jakimi zadaniami kierownik informatyki styka się na co dzień?
Zadania kierownika informatyki można podzielić na dwie grupy. Jedna to zadania stałe, które musi wykonywać regularnie. Druga grupa to natomiast zadania pojawiające się nagle, których jednak również nie można odkładać w czasie. Kierownik projektu musi umiejętnie rozkładać czas na oba te rodzaje zadań. W jego grafiku musi być więc trochę pustego miejsca na zadania, które pojawiają się nagle. Wśród tych zadań może być na przykład konieczność przeprowadzenia pilnej rozmowy lub zareagowania na rozwijający się konflikt.
Kierownik informatyki na co dzień wiele czasu spędza przed monitorem. W ten sposób kontaktuje się on z klientami oraz pracownikami, ale również opracowuje harmonogram, wyliczenia dotyczące projektu czy raporty dla przełożonych. Z drugiej jednak strony często konieczne są bezpośrednie rozmowy kierownika z osobami odpowiedzialnymi za projekt.
Kierownik przede wszystkim zarządza pracą zespołu i wspiera ich swoją wiedzą i doświadczeniem.
Tak, to główne zajęcie kierownika
Kierownik jest też wsparciem dla swoich podwładnych. Jak pojawi się jakikolwiek problem w zespole, przełożony jest pierwszą osobą, która pomoże.
Zdecydowanie tak powinno być 🙂